Iets met de appel en de boom .....

Dit jaar ben ik opnieuw mentor van een havo 3 klas. Niet het gemakkelijkste jaar, wel het meest uitdagende en leukste om mentor van te zijn.
En ik heb een bijzondere klas. Wel even afwachten of dit zo blijft want ze gaan puberen, maar deze klas kan luisteren. Of misschien kan ik beter zeggen: kan stil zijn bij uitleg. Ik kan gewoon mijn verhaal vertellen zonder deze steeds te hoeven onderbreken met: ....... je zit verkeerd om, ....... benen van de stoel, ...... laptop dicht, ........ kom maar even vooraan zitten enz.
De keerzijde is, dat als ik een open vraag stel (roept u maar......) er geen enkele reactie komt. Stilte!

Gisteravond had ik ouderavond. Kennismaken met de ouders van mijn  klasje. Ik had mijn leerlingen gevraagd mee te komen en zeker 1/3 had gehoor gegeven aan deze oproep.
De opkomst was groot en ook de ouders bleken een goed ontwikkeld luistervermogen te hebben.
En niet alleen dat: toen ik de vraag stelde "Wat verwacht u van mij als mentor?"(roept u maar ......) kwam er geen enkele reactie.
De appel valt niet ver van de boom 😊.



🙂🙂🙂

Reacties

Populaire posts