"Woooooooow mevrouw.............!!

Het ging vorige week niet helemaal goed met mijn inlevingsvermogen, geduld en vriendelijkheid. Hoewel ik weet dat boos of geïrriteerd reageren geen enkele indruk op pubers maakt, kruipt er af en toe iets omhoog dat zich een weg naar boven baant en er 'unbedingt' uit moet.
"Annet, niet doen, dit heeft geen zin", probeer ik mijzelf tegen te houden, maar als het eenmaal in mijn tenen begint is er geen houden meer aan.
Zo ook bij Sam.
Twee keer achter elkaar had ik klassikaal een opdracht uitgelegd (de eerste keer was niet helemaal helder overgekomen en dat geeft niet, doe ik het zonder morren nog een keer) en vervolgens ook op papier uitgedeeld. Er waren geen vragen meer, dus men kon aan de slag.
Na 5 minuten zegt Sam, verwonderd om zich heen kijkend: "Mevrouw, wat moeten we nou doen?"
"Hoezo, wat moeten we nou doen?" Mijn irritatie en verbazing zijn al lichtelijk hoorbaar.
"Nou ja, ik weet niet wat ik moet doen".
Met stemverheffing, geïrriteerd en ongeduldig begin ik een preek over opletten, hoe het kan dat ....... hoe het bestaat dat ....... , waar was je tijdens......, wat moet ik nog meer doen om ........!
Met grote ogen en vol ongeloof onderbreekt hij me:
"Wooooow mevrouw, u ook een fijne kerst gehad?"



#pubers #energieverspilling #ikbenookmaareenmens

Reacties

Populaire posts