Betrapt met mooie muziek

 "Hé, ik hoor mooie muziek", zeg ik verbaasd als mijn  2de klas zelfstandig aan het werk is met een groepsopdracht. Ik herken niet zo gauw wat het is, maar ik hoor een fluit in klassieke setting, dus mijn nieuwsgierigheid is wel gewekt. 

Ik kijk om me heen waar de muziek vandaan komt, maar die is natuurlijk meteen gestopt. Wel zie ik twee giechelende dames achterin. 

"Hebben jullie de muziek laten horen dames?" Ze knikken enigszins verlegen en nog steeds giechelig. "Laat even zien wat het is", zeg ik en loop naar ze toe.

Schoorvoetend draaien ze de laptop naar me toe en zie ik tot mijn verbazing een optreden van mijzelf op youtube. En ja ..... die heb ik er zelf opgezet.

"Hoe zijn jullie hier terecht gekomen?', vraag ik nieuwsgierig. Er wordt een beetje omheen gedraaid en een duidelijk antwoord komt er niet.

"Zeg maar eerlijk dat je me gegoogeld hebt".

"Nou, iemand vertelde dat u blokfluit speelt en op youtube staat en toen hebben we u opgezocht. En ik vind het best mooi mevrouw!"

Bokfluit doet een beetje pijn, maar als leerlingen je googelen zijn ze in ieder geval nieuwsgierig naar je.

"Dank je wel Lisa. En nu maar weer aan het  werk dan?"

Dat gaan ze doen.

Teruglopend naar voren hoor ik in het voorbijgaan: "U speelt wel goed mevrouw!"

Mijn filmpje is de klas rondgegaan 😇.


Thuis heb ik de opname maar eens opgezocht. Was het de moeite waard? Hoewel ik het nu anders zou spelen, is het de moeite waard om te delen. Een mooi stemmig lied: het Ave Maria van Giulio Caccini, gezongen door Astrid van Asperen en achter de piano Els Peverelli.





Reacties

Populaire posts