Soms weet ik het ook niet meer!




Soms rol ik van de ene verbazing in de andere. En vraag ik me af wat ik een leerling toch heb misdaan.
Zoals bij Jeroen, een onverschillige, niet vooruit te branden leerling uit vwo 3.
De afgelopen lessen herinner ik hem er aan dat zijn leesdossier nog niet compleet is. Schouderophalend laat hij me weten dat hij het heeft ingeleverd.
De laatste les wijs ik hem er nog maar eens op dat hij alleen nog deze les heeft om er aan te werken.

"Het is echt niet meer mijn probleem, mevrouw!", zegt hij en krijgt de lachers op zijn hand.
Bij het verlaten van het lokaal bedankt hij me voor de lessen. Verbaasd kijk ik hem na. Kennelijk voelt hij mijn blik. Hij draait zich om, kijkt me spottend aan. Zijn houding doen zijn woorden teniet.
In magister noteer ik een onvoldoende en verwacht nog wel een mail.
Geen enkele reactie.
Ik ben nog steeds beduusd.
Soms weet ik het ook niet meer......




Smiley, Emoji, Gevoel, Emotie, Gezicht



Reacties

Populaire posts