Ja, maar ........

Gisteren realiseerde ik het mij ineens: ik heb een nieuwe naam. Ongemerkt is hij er langzaam ingeslopen:  Maarmevrouw!

Vandaag gaan jullie in groepjes van vier aan een opdracht werken.
Groepjes van vier , omdat........
Ja, Maarmevrouw, kunnen we niet in groepjes van drie?
Groepjes van vier, omdat ............
Maarmevrouw ......

Moeilijke woorden kunnen jullie opzoeken in het woordenboek.
Ze liggen op de plank achterin het lokaal.
Ja, Maarmevrouw, mogen we ook op google opzoeken?
Nee, want ........
Maarmevrouw, met google gaat het veel sneller.
Nee, want .......
Maarmevrouw, dat is zo veel werk!

Mevrouw, mogen wij vandaag eerder weg?
Je weet best dat je bij mij nooit eerder weg mag.
Maarmevrouw, dit is ons laatste uur!
Welk deel van de zin was niet duidelijk?
Maarmevrouw ............

Fenna en Lena, genoeg gekletst nu.
Fenna kom maar hier vooraan zitten.
Maarmevrouw, we gaan nu echt opletten. Eén kansje nog.
Dat was de laatste kans dames. Kom maar naar voren.
Maarmevrouw ...............

Ik besluit het maar eens over een andere boeg te gooien en Mr. Frank Visser te introduceren:
Mevrouw, mogen we muziek luisteren?
Nee, want je werkt in een groepje en dat betekent samenwerken en met elkaar overleggen. Dat kan niet met muziek.
Ja, Maarmevrouw, ..........
Dit is mijn antwoord Emily en daar zul je het mee moeten doen!
Twee dames kijken elkaar verbouwereerd aan.
Ze buigen zich naar elkaar toe, de één zegt iets tegen de ander.
Ik kan het helaas niet verstaan.
Over hun schouder kijken ze me verontwaardigd aan.
Nou hè, hoor ik de andere dame zeggen.
Het begon vast met "Wat een ........"

Mr. Frank Visser hou ik er voorlopig nog even in.


Reacties

Populaire posts